Kultura ciągłego doskonalenia wywodzi się z Japonii, więc naturalne jest, że większość próbuje stosować „Kaizen” wzorując się bezpośrednio na przykładach japońskich firm. Czy jednak potrafimy zrozumieć japońskie podejście do ich ciągłego rozwoju małymi krokami? Czy nasze adaptacje lean są przystosowaniem do naszej rzeczywistości czy może wypaczeniem idei? O tym dowiemy się z opowieści Joanny Czerskiej, która podzieli się z nami swoimi wspomnieniami z wyprawy do Japonii oraz spróbuje wskazać wspólne punkty i różnice w podejściu do ciągłego doskonalenia Japończyków i Polaków.
Czy wystarczy, by pracownicy produkcyjni opierali się na czynnościach opisanych w instrukcjach i raportach, by zapewnić oczekiwaną jakość i wydajność? Podczas wystąpienia ekspertki z branży farmaceutycznej, gdzie mamy do czynienia ze skomplikowanymi procesami produkcyjnymi, dowiemy się, jakich obszarów rozwoju pracowników nie można zaniedbać, by brak wiedzy i zrozumienia przez pracowników nie był przyczyną ryzyka i wymiernych strat.
Według Petera Druckera „Liderzy, którzy najwięcej osiągają, nigdy nie mówią „ja”. Nie myślą w kategoriach „ja”. Myślą „my”. Myślą „zespół”. Nie każdy ma predyspozycje do bycia liderem. Jakie cechy powinni zatem posiadać liderzy? W czym te cechy mogą im pomóc i jak je rozwijać? Dowiedz się podczas tej konferencji.
Próba odpowiedzi na pytanie, dlaczego nowi pracownicy tak szybko zniechęcają się do pracy w nowej firmie i opuszczają ją nawet w ciągu kilku tygodni, mimo, że otrzymują satysfakcjonujące wynagrodzenie i warunki pracy. Dyskusja o roli managerów, którzy często nie są w stanie w odpowiednim momencie zareagować na niepokojące sygnały w postawach nowozatrudnionych i bywają zaskoczeni rezygnacją nowego pracownika z pracy nie wiedząc, co było prawdziwą przyczyną jego odejścia.
Według różnych źródeł i statystyk 70% programów wdrożenia zmian kończy się fiaskiem. Będziemy wspólnie próbowali odpowiedzieć na pytanie, jak zwiększyć skuteczność wdrażania zmian, gdzie leży przyczyna porażek, a gdzie źródło sukcesów. Porozmawiamy jakie są najlepsze praktyki, jakie narzędzia warto stosować.
Dyskusja poświęcona próbie odpowiedzi na pytanie o rolę liderów operacyjnych zespołów we współczesnym przedsiębiorstwie. Jakie mają wyzwania? Z jakimi problemami się borykają. Od kogo mogą oczekiwać wsparcia i pomocy?
Gośćmi specjalnymi naszej konferencji będą finaliści drugiej edycji programu Młody Lean Lider- zespół Delta z VII Liceum im. Janusza Kusocińskiego w Bydgoszczy. Zaprezentują wyniki swojej pracy z ostatniego etapu programu, w którym najlepsze zespoły rozwiązywały realne wyzwania na terenie przedsiębiorstw. Docenić będzie można jak duże rezultaty może osiągnąć zaangażowany zespół dowodzony przez świadomego Lidera.
Skąd pomysł na lean w księgowości? Odpowiedź można będzie usłyszeć podczas prelekcji przedstawicielek firmy Rewit, które pokażą, jak dzięki współpracy na linii klient-firma księgowa oraz wdrożeniu mechanizmów ciągłego doskonalenia zmniejszono pracochłonność obsługi klienta oraz uproszczono proces dostarczania dokumentacji księgowej.
Za duży zapas na wyrobach, półfabrykatach i materiałach? Braki w magazynie na wyrobach i materiałach? Sprzedaż, Planowanie i Produkcja pracują tylko w swoich „silosach”? Gdy mamy metodę, ludzi, odpowiedzialność i zaangażowanie, można zmienić wszystko.
Lean, ze wszystkimi swoimi narzędziami i pojęciami, staje się coraz bardziej powszechny. A co za tym idzie, dociera do coraz szerszego grona pracowników w firmach. Jednak nie zawsze łatwo jest im wytłumaczyć, o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Z prelekcji dowiesz się, o czym i jak rozmawiać z pracownikami, aby zrozumieli, a następnie chcieli się zaangażować w leanową transformację. Bo przecież zrozumienie jest podstawą sukcesu!
Program konferencji może ulec zmianie.
Polskie wdrażanie lean z japońskiej perspektywy
Prosty proces doskonalenia organizacji
Młody Lean Lider, czyli Lean Thinking w młodzieżowym wydaniu
Lean Leadership, czyli po co i jak rozwijać liderów?
Lean Leadership, czyli po co i jak rozwijać liderów?
Siła rezultatów we współpracy z klientem
Siła rezultatów we współpracy z klientem
Lean jest dla ludzi | Wyzwania i problemy liderów zespołów produkcyjnych i usługowych
Okiełznać chaos, czyli doskonalenie w planowaniu i zarządzaniu zapasami
Okiełznać chaos, czyli doskonalenie w planowaniu i zarządzaniu zapasami
Jak skutecznie wdrażać zmiany w organizacji?
Co zrobić, by nowi pracownicy tak szybko nie odchodzili?
Wyzwania i problemy liderów zespołów produkcyjnych i usługowych?
Co zrobić, by nowi pracownicy tak szybko nie odchodzili?